Forum FORUM WTR Strona Główna FORUM WTR
Włocławskie Towarzystwo Rowerowe
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

koła
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM WTR Strona Główna -> koła
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 0:14, 12 Cze 2007    Temat postu: Zmień/Usuń ten post

a ja odpiszę że oczywiście nie maleją...prędkość nie ma wpływu na opór toczenia...a jeśli masz jakiś ciekawy artykuł w którym piszą inaczej to się podziel...widzę tu tylko jedną ewentualność-większa prędkość-większa siła odśrodkowa zmniejszająca rzeczywistą powieszchnię zetknięcia opony z podłożem, ale to za mało żeby zmiany były odczuwalne
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek




Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 1685
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Wto 21:35, 12 Cze 2007    Temat postu:

Ł O S I U napisał:
a ja odpiszę że oczywiście nie maleją...prędkość nie ma wpływu na opór toczenia...a jeśli masz jakiś ciekawy artykuł w którym piszą inaczej to się podziel...widzę tu tylko jedną ewentualność-większa prędkość-większa siła odśrodkowa zmniejszająca rzeczywistą powieszchnię zetknięcia opony z podłożem, ale to za mało żeby zmiany były odczuwalne


Bravo. Zaczynasz myśleć. Nie czytam niczego na ten temat. Rower dla mnie to przyjemność nie problem naukowy. Nie tylko siła odśrodkowa zmniejsza zniekształcanie opony pod obciążeniem. Również bezwładność powoduje że obciążenie dynamiczne ugina oponę mniej wraz z zwiększającą sie szybkoscią. Wystarczy żebyś zaobserwował słabo napompowaną oponę o ile mniej ugina się ze zwiększającą predkością roweru. A przecież opór toczenia nie wynika bezpośrednio z ciśnienia ale z ugięcia opony pod obciążeniem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 21:44, 12 Cze 2007    Temat postu: Zmień/Usuń ten post

Bravo Tomek. Jeszcze troche i doktorat masz w kieszeni, szkoda tylko ze teoria nie zawsze pokrywa sie z praktyka. Na pewno potwierdzisz przypuszczenia Losia ze w praktyce jest to za malo odczuwalne jesli pojedziesz czasowke 60 km ze srednia predkoscia 45km/h przy cisnieniu w oponach ponad 9 i dla porownania ten sam dystans przy cisnieniu 4 atmosfer w kolach.
Z drugiej strony jeslli to faktycznie prawda to hmmmm...... ciekawe czymu pro jezdza na minimum 9 atmosferach?
Milego TT na 4bar.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek




Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 1685
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Wto 22:34, 12 Cze 2007    Temat postu:

Big Mig napisał:
Bravo Tomek. Jeszcze troche i doktorat masz w kieszeni, szkoda tylko ze teoria nie zawsze pokrywa sie z praktyka. Na pewno potwierdzisz przypuszczenia Losia ze w praktyce jest to za malo odczuwalne jesli pojedziesz czasowke 60 km ze srednia predkoscia 45km/h przy cisnieniu w oponach ponad 9 i dla porownania ten sam dystans przy cisnieniu 4 atmosfer w kolach.
Z drugiej strony jeslli to faktycznie prawda to hmmmm...... ciekawe czymu pro jezdza na minimum 9 atmosferach?
Milego TT na 4bar.


Big Mig...oh Mighty. Forgive me if I turn this discussion back to Earth.
Nie pisaliśmy o czasówkach jako pro. Ja nigdy już nie przejadę 60km ze srednią 45 km/h. Pisaliśmy o ciśnieniu w góralach. Może powinieneś przeczytać rozmowę od początku zanim zalejesz nas swoim sarkazmem i niebywałą wiedzą o pro TT. Pro jeżdzą TT na górskich rowerach? Ciekawe. Proszę nie pompuj swoich terenowych opon do 9 atmosfer, podobno wytrzymują tylko do 4.6 ...aha i dzięki za doktorat ale ja akurat nie chcę mieć go w kieszeni. I dobra rada: nie jeżdzij na pro TT rowerze 45 km/h przy 4 atm, zniszczysz sobie obręcze na naszych drogach Smile
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 23:53, 12 Cze 2007    Temat postu: Zmień/Usuń ten post

Tomek napisał:
Nie czytam niczego na ten temat.


więc może powinieneś bo we wzorze na opór toczenia prędkości nie znajdziesz, a taki wzór wymyślili ludzie mądrzejsi od nas

myślę, że nie ma co dalej drążyć tematu, niech każdy pompuje tak jak lubi
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 8:24, 13 Cze 2007    Temat postu: Zmień/Usuń ten post

Ł O S I U napisał:
Tomek napisał:
Nie czytam niczego na ten temat.


więc może powinieneś bo we wzorze na opór toczenia prędkości nie znajdziesz, a taki wzór wymyślili ludzie mądrzejsi od nas

myślę, że nie ma co dalej drążyć tematu, niech każdy pompuje tak jak lubi


Skąd wiesz że mądzrzejsi ode mnie? Ciekaw jestem czy znajdziesz w swoim wzorze ciśnienie? Widzę że mieszanie tematow, pojęć i sytuacji pomaga Ci bardzo w argumentacji. Każda wolność daje dobre samopoczucie, nie każda jest dobrze wykorzystywana Smile
Z jednym się zgadzamy niech każdy pompuje jak lubi. Nigdy nie miałem zamiaru zmuszac kogokolwiek do jakiegokolwiek pompowania. Nawet zgadzałem się ze wszystkim co BEN napisał. Mówiłem tylko o dobrych stronach innych możliwości. Ktoś wymyślił MTB bo doszedł do wniosku że rower nie jest tylko i wyłącznie na temat szybkości. Pomyśl o tym Smile
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 8:28, 13 Cze 2007    Temat postu: Zmień/Usuń ten post

Ł O S I U napisał:
więc może powinieneś bo we wzorze na opór toczenia prędkości nie znajdziesz, a taki wzór wymyślili ludzie mądrzejsi od nas

myślę, że nie ma co dalej drążyć tematu, niech każdy pompuje tak jak lubi


Święte słowa każdy pompuje koła do sposobu jazdy.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek




Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 1685
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Śro 8:52, 13 Cze 2007    Temat postu:

Ten post z 8:24 to mój. Zapomniałem się zalogować Smile
Jeszcze jedno Łosiu, proszę bardzo uprzejmie nie mów mi co "powinienem" robić. Nie lubię tego. A czasem nawet wywołuje to we mnie złośliwość, która mogłaby popchnąc do napisania Ci że "powinieneś" zrozumieć to co czytasz zanim przytoczysz to jako argument. Również jezeli chce się się zakończyć wymianę zdań to nie mówi się komuś że nie jest mądry, powinien postudiować i wspomina się jakiś tam bliżej nieokreślony wzór jakby miał on roztrzygnąć wszystko definitywnie i na Twoją stronę. Bo w ten sposób rozgrzewasz atmosferę sporu. Więc proszę nie udawaj że chojnie i wspaniałomyślnie kończysz skoro dolewasz benzyny do ognia Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 9:20, 13 Cze 2007    Temat postu: Zmień/Usuń ten post

Kolejne bravo za popis jezyka angielskiego. To nastepna rzecz ktora ''znasz'' lepiej od nas.
A jesli przeczytasz wszystkie posty to moze gdzies dostrzerzesz ze mowa jest takze o rowerach szosowych, zreszta nie bardzo rozumiem dlaczego Twoja teoria ma sie odnosic tylko do rowerow gorskich, bo kol kwadratowych nie maja - no chyba ze cos sie zmienilo w Twoim.
Tomek - swoich kol do roweru gorskiego pompowac nie bede do 9 i o to bac sie nie musisz, zboczencem nie jestem i takiego roweru po prostu nie posiadam.
Rad to Ty mi moze nie udzielaj, sam wiem gdzie i na jakich drogach mam jezdzic.

Aha jeszcze jedno : ,,Nie jezdzij na pro TT rowerze'' - a co to takiego? Chyba robisz nowy doktorat wprowadzajac nowe nazwnictwo.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 9:44, 13 Cze 2007    Temat postu: Zmień/Usuń ten post

Tomek napisał:
Ten post z 8:24 to mój. Zapomniałem się zalogować Smile
Jeszcze jedno Łosiu, proszę bardzo uprzejmie nie mów mi co "powinienem" robić. Nie lubię tego. A czasem nawet wywołuje to we mnie złośliwość, która mogłaby popchnąc do napisania Ci że "powinieneś" zrozumieć to co czytasz zanim przytoczysz to jako argument. Również jezeli chce się się zakończyć wymianę zdań to nie mówi się komuś że nie jest mądry, powinien postudiować i wspomina się jakiś tam bliżej nieokreślony wzór jakby miał on roztrzygnąć wszystko definitywnie i na Twoją stronę. Bo w ten sposób rozgrzewasz atmosferę sporu. Więc proszę nie udawaj że chojnie i wspaniałomyślnie kończysz skoro dolewasz benzyny do ognia Smile


Tomku...nigdzie nie napisałem, że ktoś jest niemądry (nie przekręcaj słów) napisałem: ludzie mądrzejsi od nas-nie miałem więc na myśli tylko ciebie i nikomu nie odebrałem tym rozumu...a wzór nie jest tam jakiś bliżej nieokreślony, sam możesz go sobie poszukać i nie ma w nim ciśnienia... sorki jeśli cie zdenerwowałem pisząc, że powinieneś poczytać ale niestety wiarygodny to ty nie jesteś, tym bardziej że w poprzednim poście napisałeś nieprawdę-tak się składa, że ktoś wymyślił rower górski do prędkości ale mniejsza o to...uważam, że nie ma co roztrząsać tematu...każdy ma swoje racje-ty uważasz, że opór maleje ze wzrosem prędkości...ja, uważam, że to za mało by dało się odczuć i niech tak zostanie
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek




Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 1685
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Śro 9:55, 13 Cze 2007    Temat postu:

Big Mig napisał:
Kolejne bravo za popis jezyka angielskiego. To nastepna rzecz ktora ''znasz'' lepiej od nas.
A jesli przeczytasz wszystkie posty to moze gdzies dostrzerzesz ze mowa jest takze o rowerach szosowych, zreszta nie bardzo rozumiem dlaczego Twoja teoria ma sie odnosic tylko do rowerow gorskich, bo kol kwadratowych nie maja - no chyba ze cos sie zmienilo w Twoim.
Tomek - swoich kol do roweru gorskiego pompowac nie bede do 9 i o to bac sie nie musisz, zboczencem nie jestem i takiego roweru po prostu nie posiadam.
Rad to Ty mi moze nie udzielaj, sam wiem gdzie i na jakich drogach mam jezdzic.

Aha jeszcze jedno : ,,Nie jezdzij na pro TT rowerze'' - a co to takiego? Chyba robisz nowy doktorat wprowadzajac nowe nazwnictwo.


Jaka cienka skórka na Dużym Migu. Angielski był tylko po to żeby się pośmiać z Twojego używania dwóch języków Mr BIG MIG and No pain... you turn out to be a big pain. Wtrącasz sie do tematu, zaczynasz o TT (co to takiego?) a może słowa "pro" nie rozumiesz? Pozwól że nie będę czytał wszystkich postów ani rozmyślał na poruszoną przez Ciebie kwadraturą koła. Daję Ci sarkastyczną radę bo nie wiem po co się mnie czepiasz i zaczynasz ze swoją obseją na temat doktoratów. Więc od wszystkich "zboczeńców" którzy tak jak ja posiadają MTB szczera rada: odczep się.

Acha jeszcze jedno co do Twojego doktoratu o nazewnictwo... BIG pain no MIG TT... śmieszny jesteś Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 10:20, 13 Cze 2007    Temat postu: Zmień/Usuń ten post

Szkoda mi czasu na ciebie.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BEN
Gość






PostWysłany: Śro 13:19, 13 Cze 2007    Temat postu: Zmień/Usuń ten post

ale fajnie ze sobą piszecie... Razz zaraz klocki rozdam... Wink pozdrawiam chłopy i moja dobra porada,w te upały powinni Piwa nam zabronić Cool
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek




Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 1685
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Śro 13:51, 13 Cze 2007    Temat postu:

Ł O S I U napisał:
Tomek napisał:
Ten post z 8:24 to mój. Zapomniałem się zalogować Smile
Jeszcze jedno Łosiu, proszę bardzo uprzejmie nie mów mi co "powinienem" robić. Nie lubię tego. A czasem nawet wywołuje to we mnie złośliwość, która mogłaby popchnąc do napisania Ci że "powinieneś" zrozumieć to co czytasz zanim przytoczysz to jako argument. Również jezeli chce się się zakończyć wymianę zdań to nie mówi się komuś że nie jest mądry, powinien postudiować i wspomina się jakiś tam bliżej nieokreślony wzór jakby miał on roztrzygnąć wszystko definitywnie i na Twoją stronę. Bo w ten sposób rozgrzewasz atmosferę sporu. Więc proszę nie udawaj że chojnie i wspaniałomyślnie kończysz skoro dolewasz benzyny do ognia Smile


Tomku...nigdzie nie napisałem, że ktoś jest niemądry (nie przekręcaj słów) napisałem: ludzie mądrzejsi od nas-nie miałem więc na myśli tylko ciebie i nikomu nie odebrałem tym rozumu...a wzór nie jest tam jakiś bliżej nieokreślony, sam możesz go sobie poszukać i nie ma w nim ciśnienia... sorki jeśli cie zdenerwowałem pisząc, że powinieneś poczytać ale niestety wiarygodny to ty nie jesteś, tym bardziej że w poprzednim poście napisałeś nieprawdę-tak się składa, że ktoś wymyślił rower górski do prędkości ale mniejsza o to...uważam, że nie ma co roztrząsać tematu...każdy ma swoje racje-ty uważasz, że opór maleje ze wzrosem prędkości...ja, uważam, że to za mało by dało się odczuć i niech tak zostanie


Losiu, to co Ty odczuwasz to Twoja sprawa, może ja odczuwam wiecej, a jeżeli za mało to po co sie tego CZEPIAĆ? Jeżeli w Twoim wzorze nie ma ciśnienia to dlatego że nie odnosi się on do omawianej przez nas kwestii. I jezeli ktoś zakończył nauke fizyki na poziomie szkoły podstawowej to myśli że jest tylko ten jeden jedyny wzor na opór toczenia i nie ma innych. A samo wspomnienie go powinno kazdemu uświadomić o który chodzi. Ja się tak łatwo nie denerwuję i brakiem wiarygodności u Ciebie się nie przejmuje. To co myślę nie zależy od tego ile osób się ze mna zgodzi, szczegolnie tych którzy myślą że jak czegoś nie napisano w jakimś artykule to nie może byc prawdą.
A jeżeli już mówimy o prawdzie, dlaczego Twoje zdanie zmieniło się ze zdecydowanego "oczywiście nie maleją...prędkość nie ma wpływu na opór toczenia" do niepewnego "uważam, że to za mało by dało się odczuć " czyżbyś zacząl powątpiewać w rację swojego argumentu? a może po prostu spojrzałeś na słabo napompowane koło MTB na którym przytrafiło Ci się przejechać?
Co do prędkości i roweru górskiego, może powinieneś jeszcze raz przeczytać mój post zanim, zarzucisz mi pisanie nieprawdy, tak mijasz temat że aż sam nie wiem jak się mam do tego "ustosunkować".
I jeszcze raz, Rolling Eyes jeżeli uważasz "że nie ma co roztrząsać tematu" to go po prostu nie roztrząsaj, a nie roztrzasasz go i doradzasz mi "że nie ma co..." Myślisz że poprawia to Twoją wiarygodność?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek




Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 1685
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Śro 14:01, 13 Cze 2007    Temat postu:

Big Mig napisał:
Szkoda mi czasu na ciebie.


No właśnie o to mi chodziło żebyś się nie odrywał od tego swojego doktoratu.
Widzę, że wzorujesz się na powiedzeniu "no pain, no gain", które ma nie tylko trochę więcej sensu, ale się również rymuje. Więc mam wersję szczególnie dobrą dla Ciebie:
No pain, no brain.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM WTR Strona Główna -> koła Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 2 z 7

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Nie możesz odpowiadać w tematach
Możesz zmieniać swoje posty
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin