Forum FORUM WTR Strona Główna FORUM WTR
Włocławskie Towarzystwo Rowerowe
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Szosa i wszystko co z nia zwiazane.
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM WTR Strona Główna -> Dobór sprzętu i jego właściwe użytkowanie.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 14:29, 06 Sty 2008    Temat postu: Szosa i wszystko co z nia zwiazane.

Witam wszystkich.

Jezeli macie jakiekolwiek pytania dotyczace treningu, sprzetu, ubioru i wszystkiego innego zwiazanego z szosa przede wszystkim pytajcie.
W przeciwienstwie do pewnych osob ja nie pobieram oplat za to i postaram sie doradzic jak najlepiej bede potrafil, choc nie ukrywam ze jest to czasem dosc trudne poniewaz kazdy ma inne predyspozycje kolarskie. Nie mniej jednak postaram sie zeby np. plan treningowy oraz wszystko z tym zwiazane szlo w prawidlowym kierunku bez zbedengo obciazania organizmu co jest czesto stosowane w polskich klubach i czego sam doswiadczylem.

W innym dziale istnieje ''doradztwo'' Very Happy Rebego rowniez na temat szosy.
Oba te dzialy powinny stworzyc bardzo mocny trzon informacyjny dla Szosowcow.

Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek




Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 1685
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Nie 20:36, 06 Sty 2008    Temat postu:

Dodam parę słów aby przedstawić sylwetkę Tomka.
Big Mig to zawodnik najbliższy kolarstwu zawodowemu w naszej grupie. Potrafił przejechać 28 000km w jednym sezonie, posiada tytuł wice mistrza Polski na torze i 2-gie miejsce w pucharze Polski, oba na dystansie 4000M. Miał dobre wyniki w jeżdzie na czas solo i parami. Wygrał wiele zawodów w kat. masters do 30. Ścigał się z takimi zawodnikami jak Cezary Zamana czy Piotr Wadecki. Na pewno ogromna wiedza i doświadczenie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rebe




Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 2425
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Nie 17:32, 20 Sty 2008    Temat postu:

Trochę dzis porządkowałem dzienniki treningowe i przejrzałem taki z przed 11 lat.
Kawał czasu, wspomnienia i frajda. Dwa fajne zapiski- wypad z Wrzecionem do Łodzi - i stary komentarz - zaorał mnie gówniarz. No już wtedy miał niezłe papiery na jazdę. I drugi wspólny w większej grupce, do Płocka gdzie Tomuś się zaorał i targaliśmy go z Michem do domu . Warto prowadzic dzienniczek i czasem wrócic po latach . Przerażają mnie tylko moje średnie na testach- teraz mam tak w porywach.
P.S. Oczywiście w następnych latach Tomcio lał mnie już regularnie, ale to nie wstyd.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 20:38, 20 Sty 2008    Temat postu:

To juz historia Rebe, ale wypad do Lodzi pamietam.
A ten wypad do Plocka - fakt - zaoralem sie - ale....... pamietaj ze ja na goralu jechalem z szosowcami i przynajmaniej do Plocka nie odstepowalem ani troche. Smile

Jakos sie wytlumaczyc musze nie? Smile

Pozniej Rebe skonczyla sie juz zabawa i zaczela sie walka o pieniadze i miejsca, nie wspominajac juz o Elicie gdzie trener sam nam podawal wzmacniacze przed MP.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
łukasz




Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 1080
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 19:52, 17 Mar 2008    Temat postu:

Cytat:
Orzeł napisał:
Kierownice szosowe o szerokości 46 są praktycznie nie stosowane. Szersze niż 44 nie są potrzebne. Jeździmy na szosie, a nie w trudnym terenie. Nie robimy jakiś technicznych sztuczek. 44 wystarcza. Ja mam 42(176cm wzrostu) i odpowiada mi to. Pamiętam, że na początku, kiedy zaczynałem jeździć na szosie też mi to przeszkadzało, ale się przyzwyczaiłem. Tobie też tego życzę, bo dobrej kiery szerszej niż 44 nie znajdziesz. W przyszłości mam w planach wymienić kierownicę na Accenta [link widoczny dla zalogowanych] albo [link widoczny dla zalogowanych] . Jedno jest pewne. Nowa kierownica będzie miała średnicę 31,8. Obecna (25,4) w niektórych sytuacjach się wygina. Jeśli będziesz wymieniał to polecam Accenta. Mają dobre komponenty za niewielką kasę.


Ben - otoz sprawa ma sie nie zupelnie tak jak ja przedstawil Orzel. Jak juz wiesz o szose i wszystko co z tym zwiazane mozesz pytac mnie zawsze.
Co do kierownicy to przede wszystkim nie prawda jest ze 46 jest rzadko stosowane. Wszytsko zalezy od dwoch rzeczy: po 1 od firmy ktora je produkuje - niektore z nich nie stosuja szerokosci od srodka do srodka tylko od konca do konca co w sumie wychodzi wiecej i w rezultacie otrzymuja 46 zamiast 44 mierzonego od srodka do srodka, niemniej jednak kierownice w rozmiarze 46 sa produkowane (od srodka do srodka); po 2 szerokosc kierownicy ktora powinienes zastosowac jest zalezna od Twojej budowy ciala, tzn. od Twojego rozstawu barkow. Mierzone jest to od srodka ramienia do srodka ramienia i wtedy otrzymujesz wynik, ktory mniej wiecej bedzie Twoim rozmiarem kierownicy. Ludzie tacy jak np: Mario Cipollini, Miguel Indurain czy Maurizio Fondriest stosowali kierownice 46 ze wzgledu na wzrost (ja mam tez 46), inni jak np: Jan Ulrich czy Lance Armstrong stosowali 44 bo rzecz jasna nie mieli powyzej 185cm.

Rzecza absolutnie mityczna jest tez stwierdzenie ze im szersza tym lepsza, nie ma to zadnego polaczenia z tym ze bedzie ona lepsza, a nawet moze powodowac bole pewnych partii ciala jesli bedzie za szeroka.

Pozdrawiam.
_________________
No pain, no victory.

witam chcę zmienic kierownice na mniejsza mam teraz od konca do konca z owijką 46,6cm Nikt z wtru nie ma takiej szerokiej jak moja(widzialem w niedziele) Przeczytalem też post orła i Bik Mig i z ich wyliczen wychodzi ze na moj wzrost 175 i rozstaw barków 45cm od konca do konca kierownica 46 jest za szeroka. "Urlich czy Amstrong stosowali 44 bo rzecz jasna nie mieli powyzej 185cm" ja mam 175 po co mi 46 Very Happy przzwyczaić sie moge jasne ale lepiej miec dobrze dopasowana.
MAM pytanie czy spotkał się ktoś z kierownica o 31,8 ale na całosci nie tylko przy wsporniku kierowicy bo mam lemondke na 31.8 a na kierownice 25.6 nie moge jej mocno przykrecic mimo ze mam podkładki dystansowe na 31,8 .przykrecone na maxa ale są luzy. kierownica 40cm 31.8 jest taka ? szukalem na stronkach ale nie spotkałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
łukasz




Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 1080
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:02, 17 Mar 2008    Temat postu:

42cm o taka , 40 to przesadzilem troszke w drugą strone Smile a moze 44 kurcze juz sam nie wiem ale napewni nie 46 to wiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 20:30, 17 Mar 2008    Temat postu:

Niestety nikt nie produkuje kierownic o srednicy 31,8 na calej dlugosci. 31,8 czyli oversize jest stosowany teraz w wiekszosci rowerow szosowych - powod - wieksza sztywnosc i komfort jazdy.
Jesli Twoja kierownica do jazdy na czas jest przystosowana do rozmiaru 31,8 to musisz ja zamontowac stosunkowo blisko wspornika tak zeby obejmy obejmowaly w calosci rozmiar 31,8. Niestety tak juz to jest zaprojektowane ze czasem nie da sie ich rozsunac szerzej.

Jesli tak jak mowisz masz kierownice o srednicy 26,0 (nie ma 25,6 - jest to niedokladne okreslenie rozmiaru) to po zastosowaniu podladek dystansowych powinno byc ok. Jesli natomiast nie jest ok musisz troche powysilac sie z czyms takim jak tasma izolacyjna - uzywana w elektryce. Nie jest ona gruba wiec po nalozeniu podkladek na kierownice sprobuj nawinac jedna warstwe tasmy i zamontuj kierownice do jazdy na czas.
Jesli problem bedzie wystepowal dalej, nawin kolejna warstwe i wtedy powinno byc juz ok.

Inny sposob jest taki ze jak masz kogos znajomego to mozna to dorobic - cienkie podkladki.


Rozmiar kierownicy. Masz 46 - mierzone od konca do konca czli to jest dokladnie to samo co 44 - od srodka do srodka. Zmien na 42 i bedzie ok.
Jak bedziesz zmienial przejdz od razu na 31,8.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rebe




Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 2425
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Pon 20:42, 17 Mar 2008    Temat postu:

Łukasz ,na pewno 42cm. Podkładki Ci dotoczę jak pójdę do pracy ,chyba że masz kogoś znajomego kto może to zrobic .Jak Ci sie śpieszy to na Żelaznych wodach jest taki zaprzyjazniony macher ,może on dotoczy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
łukasz




Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 1080
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 19:04, 18 Mar 2008    Temat postu:

kupiłem coś takiego
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rebe




Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 2425
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Wto 19:10, 18 Mar 2008    Temat postu:

Rozwiązałeś tylko jeden problem , ten ważniejszy . Kłopoty z mocowaniem lemondki pozostały.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
łukasz




Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 1080
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 19:15, 18 Mar 2008    Temat postu:

ta wieksza srednica na mocowanie mostka jest dość szeroka mysle ze uda mi się zamocowac lemondke przy mostku potrzebuje po 1.5cm z obu stron.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
łukasz




Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 1080
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 19:30, 18 Mar 2008    Temat postu:

mam pytanie czy ktoś kiedys wprowadził w zycie taki głupi pomysł by skrócić troszke kierownice a dokładnie odciąć troszke doną cześć uchwytu? JA nie uzywam tego uchwytu, szczegolnie teraz jak mam lemondke. Nie widzialem takiej przerabianej kierownicy ale nowe kierownice drogie nowoczesnie maja bardzo małe dolne trzymanie albo nawet wcale, wiec to chyba jest mozliwe ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 20:18, 18 Mar 2008    Temat postu:

Czemu glupi kazdy robi jak uwaza Smile
[link widoczny dla zalogowanych]
Tutaj masz link do strony chlopaka ktory wlasnie niezle eksperymentuje, zwlaszcza z waga.Jest tu zdjecie i opis jego obcietej kierownicy przy szosie Giant.I ogolnie zna sie na rzeczy. Polecam jeszcze zobaczyc rowerek Planet X made in Poland o wadze 6 kg Wink
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 20:21, 18 Mar 2008    Temat postu:

Nowe kierownice maja to tyle ze sa w innym ksztalcie i w rezultacie wydaje sie ze ''tego dolnego uchwytu'' nie maja.
Obciac zawsze mozesz - to zalezy tylko i wylacznie od Ciebie, tyle ze kierownica bedzie wygladala troche smiesznie - to po primo. Druga wazniejsza rzecz to bezpieczenstwo podczas jazdy i sztywnosc kierownicy, ktora moze sie zmienic po naruszeniu calej struktury. W koncu po cos w tych firmach siedza inzynierowie odpowiedzialni za ksztalt kierownicy.

Nowy ksztalt nazywa sie ''SHALLOW'' i jest bardziej podobny do klasycznego z tym ze zmienione zostaly odleglosci pomiedzy dolnym chwytem i gornym oraz pomiedzy gornym chwytem i klamkami.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
łukasz




Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 1080
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 18:24, 24 Mar 2008    Temat postu:

witaj Big Mig znalazłem coś dla siebie taka bielizna sportowa [link widoczny dla zalogowanych] tylko jest za wąska , ja mam podobną bez rozciągania pod pachami 42cm a tutaj 32cm pewnie rękawki byłyby dobre na mnie obcisłe, no ale tak mocno rozciągnięte w klatce to chyba nie za fajnie by sie jeżdziło , czy będzie ok?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM WTR Strona Główna -> Dobór sprzętu i jego właściwe użytkowanie. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 1 z 7

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin