Forum FORUM WTR Strona Główna FORUM WTR
Włocławskie Towarzystwo Rowerowe
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kierownica do Szosy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM WTR Strona Główna -> akcesoria rowerowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BEN
Gość






PostWysłany: Wto 9:27, 26 Cze 2007    Temat postu: Kierownica do Szosy

Mam pytanko odnosnie szerokosci kierownicy,obecnie mam 40 cm i jest kicha jak skur...dobra być moze dla jakiego krasnala.Szukam juz od tygodnia po allegro 46 cm i nie ma tego prawie wcale,44 cm do wyboru do koloru,zresztą dziwnie koledzy po fachu odradzają mi 46 cm,przy Kelly'sie mam 58 cm i jest rewelka Wink moim zdaniem czym szersza tym lepsza,bo większa kontrola nad rowerem,ale czekam na opinie ekspertow
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 13:06, 26 Cze 2007    Temat postu:

Kierownice szosowe o szerokości 46 są praktycznie nie stosowane. Szersze niż 44 nie są potrzebne. Jeździmy na szosie, a nie w trudnym terenie. Nie robimy jakiś technicznych sztuczek. 44 wystarcza. Ja mam 42(176cm wzrostu) i odpowiada mi to. Pamiętam, że na początku, kiedy zaczynałem jeździć na szosie też mi to przeszkadzało, ale się przyzwyczaiłem. Tobie też tego życzę, bo dobrej kiery szerszej niż 44 nie znajdziesz. W przyszłości mam w planach wymienić kierownicę na Accenta Arrow [link widoczny dla zalogowanych] albo Arrow [link widoczny dla zalogowanych] . Jedno jest pewne. Nowa kierownica będzie miała średnicę 31,8. Obecna (25,4) w niektórych sytuacjach się wygina. Jeśli będziesz wymieniał to polecam Accenta. Mają dobre komponenty za niewielką kasę.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BEN
Gość






PostWysłany: Wto 17:13, 26 Cze 2007    Temat postu:

dzięki za porade,odebrałem dziś z serwisu tą moją POZAL SIĘ BOZE szose...przednia przerzutka jaką montują to sprawa dla psychologa,nic dziwnego ze hak od niej się urwał,znaczy sam urwałem,nic nie dzieje sie w przyrodzie samoistnie,musze chyba 105 kupić
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 21:44, 26 Cze 2007    Temat postu:

Orzeł napisał:
Kierownice szosowe o szerokości 46 są praktycznie nie stosowane. Szersze niż 44 nie są potrzebne. Jeździmy na szosie, a nie w trudnym terenie. Nie robimy jakiś technicznych sztuczek. 44 wystarcza. Ja mam 42(176cm wzrostu) i odpowiada mi to. Pamiętam, że na początku, kiedy zaczynałem jeździć na szosie też mi to przeszkadzało, ale się przyzwyczaiłem. Tobie też tego życzę, bo dobrej kiery szerszej niż 44 nie znajdziesz. W przyszłości mam w planach wymienić kierownicę na Accenta Arrow [link widoczny dla zalogowanych] albo Arrow [link widoczny dla zalogowanych] . Jedno jest pewne. Nowa kierownica będzie miała średnicę 31,8. Obecna (25,4) w niektórych sytuacjach się wygina. Jeśli będziesz wymieniał to polecam Accenta. Mają dobre komponenty za niewielką kasę.


Ben - otoz sprawa ma sie nie zupelnie tak jak ja przedstawil Orzel. Jak juz wiesz o szose i wszystko co z tym zwiazane mozesz pytac mnie zawsze.
Co do kierownicy to przede wszystkim nie prawda jest ze 46 jest rzadko stosowane. Wszytsko zalezy od dwoch rzeczy: po 1 od firmy ktora je produkuje - niektore z nich nie stosuja szerokosci od srodka do srodka tylko od konca do konca co w sumie wychodzi wiecej i w rezultacie otrzymuja 46 zamiast 44 mierzonego od srodka do srodka, niemniej jednak kierownice w rozmiarze 46 sa produkowane (od srodka do srodka); po 2 szerokosc kierownicy ktora powinienes zastosowac jest zalezna od Twojej budowy ciala, tzn. od Twojego rozstawu barkow. Mierzone jest to od srodka ramienia do srodka ramienia i wtedy otrzymujesz wynik, ktory mniej wiecej bedzie Twoim rozmiarem kierownicy. Ludzie tacy jak np: Mario Cipollini, Miguel Indurain czy Maurizio Fondriest stosowali kierownice 46 ze wzgledu na wzrost (ja mam tez 46), inni jak np: Jan Ulrich czy Lance Armstrong stosowali 44 bo rzecz jasna nie mieli powyzej 185cm.

Rzecza absolutnie mityczna jest tez stwierdzenie ze im szersza tym lepsza, nie ma to zadnego polaczenia z tym ze bedzie ona lepsza, a nawet moze powodowac bole pewnych partii ciala jesli bedzie za szeroka.

Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BEN
Gość






PostWysłany: Wto 22:06, 26 Cze 2007    Temat postu:

Ja mam 176 cm i sam juz nie wiem,teraz to mam problema...nie z kierakiem lecz jak napisałem z przednią przerzutką...tragedia,co za pacan takie gówno montuje?chętnie bym mu z obrotu dwie jedynki wybił,moze by coś w ten czas zrozumiał...Shimano 2200..parodia przerzutki,prowadnica wąska jak dziewica Wink i sam sie zastanawiam czy np.105 będzie ciut szersza?Tiagry nie kupie,najwyzej juz Ultegre...dzięki Big Mig
P.S. cena 105 to koszt 85 zeta a np.Ultegre moge wyrwać za 100 z,moze więc warto się na Ultegre porwać?mysle ze jest godna uwagi i zastanowienia...mówie oczywiscie o Nowych,tylko czy prowadnica w/w będzie szersza od tej mojej?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 23:34, 26 Cze 2007    Temat postu:

2200 - to najnizszy model dla szosy, przerzutka jest przeznaczona do systemow 8 rzedowych o maxymalnej liczbie zebow przedniej tarczy 53 i minimalnej 15. Ten model wyrzucilbym do smieci jak najszybciej.
Jesli roznica miedzy ultegra i 105 jest tak niewielka to na pewno przeznaczylbym te 15-20 zl wiecej i kupilbym ultegre. Na tej grupie sciga sie kilka polskich grup kolarskich ktore nie chca inwestowac w duzo drozszy dura ace. Z reguly druga grupa jest rowniez projektowana do scigania ale za nizsza cene i niestety wyzsza wage. Swojego czasu sam sie scigalem w elicie na chorusie przez kilka lat i nie mialem z ta grupa problemow. Mialem okazje tez scigac sie na ultegrze i tez bylo ok, tyle ze ja mam sentyment do capmy i zawsze wolalem campe.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BEN
Gość






PostWysłany: Śro 15:49, 27 Cze 2007    Temat postu:

Big Mig napisał:
2200 - to najnizszy model dla szosy, przerzutka jest przeznaczona do systemow 8 rzedowych o maxymalnej liczbie zebow przedniej tarczy 53 i minimalnej 15. Ten model wyrzucilbym do smieci jak najszybciej.
Jesli roznica miedzy ultegra i 105 jest tak niewielka to na pewno przeznaczylbym te 15-20 zl wiecej i kupilbym ultegre. Na tej grupie sciga sie kilka polskich grup kolarskich ktore nie chca inwestowac w duzo drozszy dura ace. Z reguly druga grupa jest rowniez projektowana do scigania ale za nizsza cene i niestety wyzsza wage. Swojego czasu sam sie scigalem w elicie na chorusie przez kilka lat i nie mialem z ta grupa problemow. Mialem okazje tez scigac sie na ultegrze i tez bylo ok, tyle ze ja mam sentyment do capmy i zawsze wolalem campe.

Jesłi mozna powiedzić ze istnieje pozytywne zdołowanie to własnie to zrobiłeś,ciesze sie ze po męsku określiłes moją cudną przerzutkę,dzis oglądałem w sklepie 105 i zauwazyłem podobnie wąską prowadnice łancucha,co te Shimano ( OCENZUROWANO ) za szajs?jestem w stanie wybeczeć te 100 na Ultegre tylko niech mi ona nie obcieraj ew.o łancuch pózniej bo ataku chyba dostane.Fajnie ze zainteresowałes się moim problemem sprętowym,ale nie odparłes na kluczowe pytanie,czy prowadnica w np.Ultegrze będzie ciut szersza jak w tej mojej 2200?wg.mnie powinna,bo jak sam pisałes 2200 jest do 8-ki a Ultegra spokojnie 10-obsłuzy,wielkie dzięki,zajrzyj kiedyś do tego miasta nad Wisłą jakiegos browca spijemy w miłym gronie Wink [/list]
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 22:10, 27 Cze 2007    Temat postu:

Ben nie wydaje mi sie ze prowadnica bedzie szersza niz w 105, co do 2200 to nie jestem pewien. Problem o ktorym mowisz nie polega na szerokosci prowadnicy tylko na ustawieniu tej przerzutki w odpowieniej pozycji podczas jazdy. Szerokosc w tym przypadku raczej nie ma znaczenia, a jesli zastosujesz podczas jazdy krzyzowe ustawienie lancucha 53x23 to lancuch ma prawo trzec nawet o dura ace czy record.
Co do 105 i ultegry to powiedzialbym ze mogly by byc one nawet wezsze poniewaz lancuch do systemow 9 i 10 jest odrobine wezszy niz do 8.

Do tego miasta nad Wisla Ben to szybko nie zawitam, najblizszy termin - grudzien, ale dzieki za zaproszenie Smile .
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BEN
Gość






PostWysłany: Śro 22:17, 27 Cze 2007    Temat postu:

Big Mig napisał:
Ben nie wydaje mi sie ze prowadnica bedzie szersza niz w 105, co do 2200 to nie jestem pewien. Problem o ktorym mowisz nie polega na szerokosci prowadnicy tylko na ustawieniu tej przerzutki w odpowieniej pozycji podczas jazdy. Szerokosc w tym przypadku raczej nie ma znaczenia, a jesli zastosujesz podczas jazdy krzyzowe ustawienie lancucha 53x23 to lancuch ma prawo trzec nawet o dura ace czy record.
Co do 105 i ultegry to powiedzialbym ze mogly by byc one nawet wezsze poniewaz lancuch do systemow 9 i 10 jest odrobine wezszy niz do 8.

Do tego miasta nad Wisla Ben to szybko nie zawitam, najblizszy termin - grudzien, ale dzieki za zaproszenie Smile .

Daj znać nawet w Grudniu,zaprosze cię zapewne nie tylko ja,jest kilku miłych zapalonych Szosowców w miescie,piwo oczywiscie stawiamy MY bo Gosći traktujemy jak Gosći,dzięki za kolejną porade,uprzedzasz moje myśli,własnie dzis myslałem ze 105 i Ultegra jest do 10-tki a wiem z górala bo tam mam 9-tke ze te łancuchy są węzsze,wczoraj sam ustawiłem przerzutke,pokręciłem troszke srubami i dzis choc nie smigałem nie tarło na duzej korbie,kupić Ultegre to nie problem,tylko chce by działała jak nalezy...pozdrawiam serdecznie
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 22:23, 27 Cze 2007    Temat postu:

Czy to 105 czy ultegra to po ustawieniu beda dzialaly podobnie z ta tylko roznica ze ta druga dokladniej i lancuch nie ma prawa trzec o nia. Jesli Ci sie nie uda jej ustawic dokladnie podjedz do kogos z duzym doswiadczeniem na szosie. Ustawienie przerzutki przedniej nie powinno zajac wiecej niz 20 minut.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BEN
Gość






PostWysłany: Śro 22:51, 27 Cze 2007    Temat postu:

Big Mig napisał:
Czy to 105 czy ultegra to po ustawieniu beda dzialaly podobnie z ta tylko roznica ze ta druga dokladniej i lancuch nie ma prawa trzec o nia. Jesli Ci sie nie uda jej ustawic dokladnie podjedz do kogos z duzym doswiadczeniem na szosie. Ustawienie przerzutki przedniej nie powinno zajac wiecej niz 20 minut.
Pozdrawiam.

no mamy speca od napedów i nie tylko Rebe i musze liczyć na jego zyczliwość i wsparcie,powalcze jeszcze troszke z tą 2200 nim Ultegre kupie,znaczy nie poddaje się łatwo,zaczynam od kiepskiego osprzętu ala jak na nim nabiore cierpliwosci to zaprocentuje mam nadzieje
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 13:54, 28 Cze 2007    Temat postu:

Ben - Rebe ustawilby ja w kilka minut, wiec jak znajdzie czas to pewnie Ci ja ustawi.
Ja zaczynalem kolarstwo na ramie rometu zrobionej z rurek kanalizacyjnych Smile i osprzetu typu Favorit i najnizszego shimano jakie bylo na rynku. Po jednej wyprawie z grupa szosowcow mi sie odechcialo jezdzic, ale to bylo wieki temu. Pozniej nastala moja era i im sie odechciewalo jezdzic ze mna Smile.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM WTR Strona Główna -> akcesoria rowerowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin